Sauna – balzam na dušu

Saunovanie má na ľudský organizmus blahodárne účinky:

  • Zlepšuje nám imunitu- pravidelným saunovaním dokážeme zlepšiť imunitu až o 30%
  • Zlepšuje nám prekrvenie pokožky- teplo, ktoré na nás pôsobí v saune nám zlepšuje prekrvenie pokožky, vďaka čomu sa tak ku nej môže dostať viac výživných látok. Pomôže jej zbaviť sa toxínov a nevhodných látok vypotením sa. Odmenou je lepší vyhľad pokožky, ako aj redukcia celulitídy.
  • Zbavujeme sa stresu- kto chodí pravidelne do sauny, dokáže sa lepšie odreagovať, uvoľniť sa a zbaviť sa stresu. Sauna je totiž príjemné, tiché a teplé miesto, ktoré nám pomôže vyčistiť hlavu a zrelaxovať po náročnom dni či týždni v práci.
  • Zlepšuje nám spánok- po dobrom relaxe a vyčistení hlavy sa ľahšie zaspáva.
  • Znižuje nám bolestí kĺbov a svalov- teplo, ktoré je v saune, nám pomáha vyhriať boľavé kĺby, uvoľniť napätie svalu a zároveň zlepšuje krvný obeh
  • Posilňuje nám kardiovaskulárny systém- teplo v saune pôsobí na srdce a cievy. U zdravých ľudí posilňuje cievny systém, ľudia, ktorý majú problémy daného charakteru, by sa mali poradiť so svojim lekárom o návšteve v saune.

 

Priebeh saunovania:

Pred vstupom do sauny sa osprchujte a zabaľte sa len do plachty. Odporúčaný čas na vyhriatie tela je okolo 10 – 15 minút. Pre začiatočníkov postačí aj 5 – 8 minút, všetko závisí od Vášho subjektívneho pocitu, od toho, koľko vydržíte a ako sa cítite. Nikdy nezostávajte v saune ak Vám prišlo nevoľno, cítite sa zle. Po odchode zo sauny si doprajte ochladenie vlažnou a hneď aj studenou sprchou prípadne sa ponorte do ochladzovacieho bazénika. Vo vyššom veku sa vyvarujte okamžitému prechodu z horúčavy do studenej vody, môžu vzniknúť problémy so srdcom. Po schladení doplňte tekutiny (čistá alebo citrónová voda), chvíľu si oddýchnite. Proces sa opakuje dokopy trikrát / 1x týždenne

 

Pre regeneráciu a otužovanie Vášho tela si u nás môžete vybrať:

  • Fínska sauna- teplota vzduchu sa pohybuje okolo 75 – 80°C, s vlhkosťou 80%. nachádza sa v nej horúca piecka, na nej sú položené kamene, ktoré sa občsne polievajú vodou, čím sa zvlhčí vlhkosť vzduchu.
  • Infra sauna- nám organizmus menej zaťažuje. V saune sa namiesto piecky a kameňov nachádzajú infražiariče. Teplota vzduchu je nižšia okolo 60°C a vlhkosť sa pohybuje v rozmedzí  30 – 50%. Jej princíp spočíva v hlbokom prehriatí kĺbov a svalov. Vhodná je pre ľudí so srdcovo-cievnymi problémami, ako aj pre ľudí, ktorí ťažko znášajú vysoké teploty a vlhkosť.